Úvod
Ještě vás něco zajímá?
Jak funguje doručení z e-shopu?
Stačí si na vašem oblíbeném e-shopu vybrat doručení Balíkovnou. Pokud tento způsob nenabízí, dejte nám o tom prosím vědět na podporaobchodu@cpost.cz a my se pokusíme dohodnout na spolupráci. Mezitím si můžete vybrat doručení Českou poštou a balík si přesměrovat pomocí Změny doručení online.
Jaký je rozdíl mezi Balíkovnou na poště a mimo poštu?
Balíkovnu mimo poštu provozujeme u některého z našich partnerů. Najdete ji třeba v prodejně potravin, papírnictví, trafice nebo drogerii. A nově také na vybraných prodejních místech SAZKA. Balíkovna na poště je speciální přepážka, kde si můžete balík rychle vyzvednout. Některé Balíkovny jsou i na poštách, které jsou provozovány našimi partnery. Říkáme jim Pošty Partner.
Jak dlouho na mě balík počká?
Nebojte, na vyzvednutí budete mít dostatek času. Počká na vás 7 kalendářních dní. Jakmile se bude blížit konec úložní doby, ještě vám dáme vědět do e-mailu nebo smsky. Úložní dobu vašeho balíku zjistíte ve Sledování balíku.
Jak si balík vyzvednu?
Pomocí kódu pro vyzvednutí, který najdete v e-mailu nebo smsce. K
tomu nám řeknete jméno adresáta nebo číslo zásilky.
Pokud
vyzvedáváte v Balíkovně na poště, možná narazíte na vyvolávací systém.
Tam stačí zmáčknout tlačítko „Zrychlený výdej zásilek“ a zadat kód pro
vyzvednutí. Na řadu se tak dostanete do pár minut. Na poštách můžete
vyzvedávat i pomocí dokladu totožnosti.
Může mi balík vyzvednout i někdo jiný?
Určitě ano. Stačí mu předat kód pro vyzvednutí spolu se jménem adresáta nebo číslem balíku. Kód najdete v e-mailu nebo smsce.
Jak z Balíkovny pošlu někomu balík?
Poslat něco z jedné Balíkovny do druhé není těžké. Vyplníte data na webu a online i zaplatíte, vytisknete si štítek a odnesete balík na kteroukoliv Balíkovnu. Jde to i bez štítku, když na balík napíšete podací kód a jméno adresáta, s tím si poradí na každé Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když je můj balík připravený na jiném výdejním místě?
Někdy se může stát, že vámi vybraná Balíkovna nemůže balík převzít. Například proto, že už je plná. Chceme, abyste měli balík co nejrychleji, a proto ho rovnou převezeme na nejbližší vhodnou poštu. Vy se tak nemusíte o nic starat. Informace o náhradním výdejním místě vám dáme vědět v smsce nebo e-mailu. Najdete je také ve Sledování balíku.
Můžu si prodloužit dobu na vyzvednutí balíku?
Bohužel to nejde. Balíkovny se nacházejí i na menších provozovnách s omezenou kapacitou skladu, proto potřebujeme, abyste si balík vyzvedli co nejrychleji do 7 kalendářních dní. Ale nebojte, pokud nestíháte, můžete předat kód pro vyzvednutí někomu, kdo balík převezme za vás.
Jak můžu v Balíkovně platit?
Poštovné za odeslání balíku zaplatíte dopředu online. Dobírku zaplatíte v Balíkovně na poště kartou i hotově. V Balíkovně mimo poštu zaplatíte přes odkaz v e-mailu, že je balík připravený k vyzvednutí nebo v hotovosti na místě. Dobírku zaplatíte i ve sledování balíku pod tlačítkem zaplatit kartou.
Proč jste mi balík uložili na jiné výdejní místo?
Máme radost, že si naše služby oblíbilo takové množství zákazníků. Pro některé frekventované Balíkovny mimo poštu to může znamenat, že dočasně dojde k naplnění kapacity skladu. Abyste si balík mohli přesto vyzvednout, uložíme vám ho na nejbližší Balíkovnu na poště. To je ta, kam běžně chodíte i pro jiné zásilky.
Umíte mi doporučit Balíkovnu, kde mají dostatečnou kapacitu i v nejrušnějším období?
Vyberte si Balíkovnu na poště, tam vám můžeme dostatečnou kapacitu
skladů vždy zaručit. Navíc to tam funguje stejně rychle, jako v každé
jiné Balíkovně a balíček si odnesete za pár minut, jak jste
zvyklí.
Na velký poštách, kde jsou vyvolávací systémy, vás
můžeme navíc přednostně obsloužit. Stačí zmáčknout tlačítko
„zrychlený výdej balíku“ a půjdete obratem na řadu.