OX Point
Často kladené dotazy
Jaké balíky se vejdou do boxu OX Point?
Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.
Jak funguje odesílání balíků z boxu OX Point?
Balík lze odeslat z celé sítě boxů OX Point. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek a nalepit ho na balík a načíst na boxu OX Point. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno.
Jak probíhá vyzvednutí balíku z boxu OX Point?
Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo.
Je nutné mít vytištěný adresní štítek?
Ne vždy. Vytištěný štítek je nezbytný pro podání ve většině boxů OX Point, nicméně vybrané boxy nově umí adresní štítky tisknout (podívejte se jak přesně postupovat). Na rozšíření této služby pracujeme.
Mohu poslat do boxu OX Point balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do boxu OX Point obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Využijte box OX Point vybavený tiskárnou štítků. Bez štítku lze balík, odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů.
Nikdy prosím nevkládejte do boxu OX Point neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.
Jak dlouho balík v boxu OX Point počká?
Balík na vás v boxu OX Pointu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce boxu OX Point vyberte možnost NELZE ODESLAT. Dojde ke zrušení podání, které se potvrdí hláškou na obrazovce. Nyní můžete balík odeslat z jiné Balíkovny nebo samoobslužného boxu.
Co když se balík nepodaří do boxu OX Point uložit?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším náhradním výdejním místě.
Z jakých boxů OX Point lze balík odeslat?
Ze všech boxů OX Point, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je box OX Point plný?
V této situaci displej ohlásí, že je box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny.
Kolik balíků lze vložit do jedné schránky ?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
Lze přes boxy OX Point posílat balíky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano. Pokud nemáte v okolí box OX Point, kde lze štítek vytisknout, je nutné si vytisknout štítek předem, nalepit na balík a odeslat z boxu OX Point.
První pomoc se samoobslužnými boxy
Co mám dělat, když box nefunguje (například displej) a nemohu si vyzvednout nebo odeslat balík?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím
  kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny
  operátora.  
  
Není-li možné balík vyzvednout kontaktujte prosím linku Balíkovny 218
  218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na
  nejbližší Balíkovně na poště. 
  
Není-li možné balík odeslat využijte jiný box. Případně můžete vyzkoušet vyzvednutí/odeslání balíku později.
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Poškození balíku by ideálně nemělo nastat. Pokud však zjistíte, že je
  balík poškozený, neponechávejte jej v boxu a vyzvedněte jej. 
  
Balík prosím neprodleně vyfoťte v takovém stavu, v jakém jste ho
  našli (ideálně přímo v boxu). Pokud nemáte možnost balík vyfotit, tak
  je zapotřebí ho předložit k reklamaci v takovém stavu, v jakém jste ho
  v boxu našli, tzn. včetně vnějšího a vnitřního obalu. 
  
Na zahájení reklamace, u kterékoliv pobočky České pošty, máte 2 pracovní dny od převzetí balíku. Podrobné informace o postupu při reklamaci.
Zadal jsem správný PIN, ale dvířka se zasekla, já se k balíku nemohu dostat a v detailu balíku vidím, že je vyzvednutý?
Kontaktujte prosím linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když jsem si omylem zavřel dvířka, ale balík je stále v boxu?
Nejprve zkontrolujte, zda jste opravdu zadali správný kód a že se
  nacházíte u správného boxu – v zaslaném avíze máte vždy prolink na
  místo, kde je balík uložen.  
  
Zkuste akci zopakovat po krátké chvíli. 
  
Pokud se box neotevře, kontaktujte zákaznickou podporu boxu. Na
  každém boxu najdete telefon – uveďte číslo balíku a místo, kde se box
  nachází a popište problém. 
  
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když balík v boxu není můj?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny operátora.
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi sepíšou
  požadavek na dohledání vašeho balíku a uvedou, že se v boxu nachází
  cizí balík. 
  
Balík prosím v žádném případě neodnášejte a dvířka boxu zavřete.
Nestihl jsem výdejní lhůtu a box už balík nevydává. Kam se mám obrátit?
Po vypršení lhůty je balík vrácen zpět odesílateli, kontaktujte prosím odesílatele a domluvte si další postup.