OX Point
Často kladené dotazy
Kam si mohu nechat zaslat balík přes Balíkovnu?
Balík přes Balíkovnu si můžete nechat zaslat na výdejní místo - Balíkovna na poště , Balíkovna mimo poštu a do samoobslužného boxu nebo na adresu domů, do kanceláře nebo třeba na chatu.
Co je zvýhodněná cena pro registrované zákazníky?
Zvýhodněná cena za balíky je určena jen pro registrované uživatele do účtu Moje Balíkovna a je poskytnuta tedy výhradně přihlášeným uživatelům, kteří u nás mají vytvořený účet. Zvýhodněná cena za balík se vztahuje na balíky odeslané z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace do kterékoliv Balíkovny nebo na adresu v rámci České republiky.
Mohu poslat do boxu OX Point balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do boxu OX Point obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Jak mohu balík za zvýhodněnou cenu poslat?
Je to snadné, jen si u nás na webu nebo v mobilní aplikaci vytvořte účet Moje Balíkovna a přihlaste se . Pokud už účet u nás máte, pak se stačí jen přihlásit a z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace odeslat balík do kterékoliv Balíkovny nebo adresu v ČR.
Zvýhodněná cena za balík se vám automaticky načte po přihlášení do účtu Moje Balíkovna a při vyplňování údajů k odeslání balíků.
Kde mohu balík přes Balíkovnu odeslat?
Balík lze odeslat z Balíkovny nebo samoobslužného boxu (mimo vybraných boxů OX Point). Stačí na balík napsat podací kód.
S vytištěným adresním štítkem lze balík odeslat z Balíkovny nebo samoobslužného boxu.
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Jak si balík vyzvednu na výdejním místě?
Balíkovna na poště
Pro vyzvednutí na poště budete potřebovat kód pro
vyzvednutí, který najdete v e-mailu, SMS nebo mobilní
aplikaci, a jméno příjemce balíku. Vyzvednout
můžete i pomocí dokladu totožnosti. Na poštách se můžete setkat s
vyvolávacím systémem. Na něm stiskněte tlačítko „Vyzvednutí s kódem“ a
zadejte kód pro vyzvednutí. Na řadu pak půjdete do pár minut.
Balíkovna mimo poštu
Pro vyzvednutí u našich partnerů budete potřebovat kód
pro vyzvednutí, který najdete v e-mailu, SMS nebo mobilní
aplikaci, a jméno příjemce.
Samoobslužný box
Pro vyzvednutí zadáte kód pro vyzvednutí na
displeji boxu. Otevře se schránka, vyzvednete balík, schránku zavřete
a je hotovo. Pokud máte balík s dobírkou, zaplaťte ji
předem přes
Sledování
balíku, pomocí odkazu v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Dokud
balík není zaplacený, nejde schránku otevřít.
Jak se dozvím, že je mi doručován balík na adresu?
O celém průběhu doručování balíku na adresu vás budeme informovat pomocí e-mailových avíz. V den doručení vám přijde SMS a náš řidič se s vámi po telefonu dopředu spojí.
Může mi balík vyzvednout i někdo jiný?
Určitě ano. Stačí mu předat kód pro vyzvednutí spolu se jménem adresáta nebo číslem balíku. Kód najdete v e-mailu, SMS nebo v mobilní aplikaci.
Co mám dělat, když je můj balík připravený na jiném výdejním místě?
Někdy se může stát, že vámi vybraná Balíkovna nemůže balík převzít. Například proto, že už je plná. Chceme, abyste měli balík co nejrychleji, a proto ho rovnou převezeme na vhodné výdejní místo. Vy se tak nemusíte o nic starat. Informace o náhradním výdejním místě vám dáme vědět v SMS nebo e-mailu. Najdete je také ve Sledování balíku nebo v mobilní aplikaci.
Mohu si prodloužit dobu na vyzvednutí balíku?
Bohužel to nejde. Balíkovny se nacházejí i na menších provozovnách s omezenou kapacitou skladu, proto potřebujeme, abyste si balík vyzvedli co nejrychleji do 7 kalendářních dní. U samoobslužných boxů jsou to 2 pracovní dny. Ale nebojte se, pokud nestíháte, můžete předat kód pro vyzvednutí někomu, kdo balík převezme za vás.
Jak mám zaplatit za dobírku?
Balíkovna na poště
Na všech poštách můžete platit hotově i kartou.
Balíkovna mimo poštu
V některých Balíkovnách
u našich partnerů není možné platit kartou. U těchto Balíkoven můžete
využít platbu předem
online kartou. Vyhledejte si váš balík ve Sledování
balíku a pokud je už připravený k vyzvednutí, klikněte na tlačítko
„Zaplatit
kartou online“. Další možností je platba
prostřednictvím mobilní aplikace. Zaplatit můžete také i pomocí
odkazu
v e-mailu. Ten odesíláme ve chvíli, kdy je balík připravený k vyzvednutí.
Samoobslužný box
Pokud váš balík čeká v boxu a je s dobírkou, pak je nutné ji
zaplatit předem online kartou. Dokud balík není zaplacený, nejde
schránku otevřít. Vyhledejte si váš balík ve Sledování
balíku a klikněte na tlačítko „Zaplatit
kartou online“. Další možností je
platba prostřednictvím mobilní aplikace.
Zaplatit můžete také i pomocí odkazu
v e-mailu. Ten odesíláme ve chvíli, kdy je balík připravený k
vyzvednutí.
Balíkovna na adresu
Dobírku můžete uhradit přímo u řidiče v hotovosti nebo platební
kartou. Většina našich řidičů je vybavena platebními terminály.
Jak funguje doručení z e-shopu?
Stačí si na vašem oblíbeném e-shopu vybrat doručení Balíkovnou. Pokud tento způsob nenabízí, dejte nám o tom prosím vědět na podporaobchodu@cpost.cz a my se pokusíme dohodnout na spolupráci. Mezitím si můžete vybrat doručení Českou poštou a balík si přesměrovat pomocí Změny doručení online.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Využijte box OX Point vybavený tiskárnou štítků. Bez štítku lze balík, odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů.
Nikdy prosím nevkládejte do boxu OX Point neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.
Jaký je rozdíl mezi samoobslužným boxem, Balíkovnou na poště a mimo poštu?
Samoobslužný box je zařízení, prostřednictvím kterého si můžete balík vyzvednout nebo podat kdykoliv a bez front.
Balíkovnu mimo poštu provozujeme u některého z našich partnerů. Najdete ji třeba v prodejně potravin, papírnictví, trafice nebo drogerii. A také na vybraných prodejních místech SAZKA.
Balíkovna na poště je speciální přepážka na poště,
kde si můžete balík rychle vyzvednout. Některé Balíkovny jsou i na
poštách, které jsou provozovány našimi partnery. Říkáme jim Pošty
Partner.
Jak dlouho na mě balík počká?
Balíky připravené k vyzvednutí na poštách nebo u našich partnerů počkají 7 kalendářních dní. Balíky připravené v samoobslužných boxech čekají 2 pracovní dny. Přesnou dobu pro vyzvednutí vašeho balíku zjistíte ve Sledování balíku, v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Jakmile se bude blížit konec doby pro vyzvednutí, dáme vám vědět e-mailem nebo SMS.
Co když nebudu v den doručení balíku na adresu k zastižení?
I s tím si poradíme. Balík vám uložíme na nejbližším výdejním místě, a to v Balíkovně na poště, Balíkovně mimo poštu nebo také v samoobslužném boxu. Balík si pak jednoduše vyzvednete pomocí kódu, až se vám to bude hodit.
Co mám dělat, když box nefunguje (například displej) a nemohu si vyzvednout nebo odeslat balík?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím
kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny
operátora.
Není-li možné balík vyzvednout kontaktujte prosím linku Balíkovny 218
218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na
nejbližší Balíkovně na poště.
Není-li možné balík odeslat využijte jiný box. Případně můžete vyzkoušet vyzvednutí/odeslání balíku později.
Jak dlouho balík v boxu OX Point počká?
Balík na vás v boxu OX Pointu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce boxu OX Point vyberte možnost NELZE ODESLAT. Dojde ke zrušení podání, které se potvrdí hláškou na obrazovce. Nyní můžete balík odeslat z jiné Balíkovny nebo samoobslužného boxu.
Co když se balík nepodaří do boxu OX Point uložit?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším náhradním výdejním místě.
Z jakých boxů OX Point lze balík odeslat?
Ze všech boxů OX Point, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je box OX Point plný?
V této situaci displej ohlásí, že je box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny.
Kolik balíků lze vložit do jedné schránky ?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
Lze přes boxy OX Point posílat balíky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano. Pokud nemáte v okolí box OX Point, kde lze štítek vytisknout, je nutné si vytisknout štítek předem, nalepit na balík a odeslat z boxu OX Point.
První pomoc se samoobslužnými boxy
Co mám dělat, když box nefunguje (například displej) a nemohu si vyzvednout nebo odeslat balík?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím
kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny
operátora.
Není-li možné balík vyzvednout kontaktujte prosím linku Balíkovny 218
218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na
nejbližší Balíkovně na poště.
Není-li možné balík odeslat využijte jiný box. Případně můžete vyzkoušet vyzvednutí/odeslání balíku později.
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Poškození balíku by ideálně nemělo nastat. Pokud však zjistíte, že je
balík poškozený, neponechávejte jej v boxu a vyzvedněte jej.
Balík prosím neprodleně vyfoťte v takovém stavu, v jakém jste ho
našli (ideálně přímo v boxu). Pokud nemáte možnost balík vyfotit, tak
je zapotřebí ho předložit k reklamaci v takovém stavu, v jakém jste ho
v boxu našli, tzn. včetně vnějšího a vnitřního obalu.
Na zahájení reklamace, u kterékoliv pobočky České pošty, máte 2 pracovní dny od převzetí balíku. Podrobné informace o postupu při reklamaci.
Zadal jsem správný PIN, ale dvířka se zasekla, já se k balíku nemohu dostat a v detailu balíku vidím, že je vyzvednutý?
Kontaktujte prosím linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když jsem si omylem zavřel dvířka, ale balík je stále v boxu?
Nejprve zkontrolujte, zda jste opravdu zadali správný kód a že se
nacházíte u správného boxu – v zaslaném avíze máte vždy prolink na
místo, kde je balík uložen.
Zkuste akci zopakovat po krátké chvíli.
Pokud se box neotevře, kontaktujte zákaznickou podporu boxu. Na
každém boxu najdete telefon – uveďte číslo balíku a místo, kde se box
nachází a popište problém.
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když balík v boxu není můj?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny operátora.
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi sepíšou
požadavek na dohledání vašeho balíku a uvedou, že se v boxu nachází
cizí balík.
Balík prosím v žádném případě neodnášejte a dvířka boxu zavřete.
Nestihl jsem výdejní lhůtu a box už balík nevydává. Kam se mám obrátit?
Po vypršení lhůty je balík vrácen zpět odesílateli, kontaktujte prosím odesílatele a domluvte si další postup.