Úvod
Ještě vás něco zajímá?
Jak si mám poslat balík do Balíkovny?
Jednoduše. Stačí si na vašem oblíbeném e-shopu vybrat doručení pomocí služby Balíkovna. Pokud tento způsob e-shop nenabízí, dejte nám prosím vědět na podporaobchodu@cpost.cz a my se zkusíme s e-shopem domluvit. Mezitím si můžete vybrat doručení Českou poštou a balík si do Balíkovny přesměrovat pomocí Změny doručení online na stránkách České pošty.
Jaký je rozdíl mezi Balíkovnou na poště a mimo poštu?
Balíkovnu mimo poštu provozujeme u některého z našich partnerů. Najdete ji třeba v prodejně potravin, papírnictví, trafice nebo drogerii. A nově také na vybraných prodejních místech SAZKA. Balíkovna na poště je speciální přepážka, kde si můžete balík rychle vyzvednout. Některé Balíkovny jsou i na poštách, které jsou provozovány našimi partnery. Říkáme jim Pošty Partner.
Jak dlouho na mě balík počká?
Nebojte, na vyzvednutí budete mít dostatek času. Počká na vás 7 kalendářních dní. Jakmile se bude blížit konec úložní doby, ještě vám dáme vědět do e-mailu nebo smsky. Úložní dobu vašeho balíku zjistíte ve Sledování balíku.
Jak si balík vyzvednu?
Pomocí kódu pro vyzvednutí, který najdete v e-mailu nebo smsce. K
tomu nám řeknete jméno adresáta nebo číslo zásilky.
Pokud
vyzvedáváte v Balíkovně na poště, možná narazíte na vyvolávací systém.
Tam stačí zmáčknout tlačítko „Zrychlený výdej zásilek“ a zadat kód pro
vyzvednutí. Na řadu se tak dostanete do pár minut. Na poštách můžete
vyzvedávat i pomocí dokladu totožnosti.
Může mi balík vyzvednout i někdo jiný?
Určitě ano. Stačí mu předat kód pro vyzvednutí spolu se jménem adresáta nebo číslem balíku. Kód najdete v e-mailu nebo smsce.
Můžu sám někomu poslat balík do Balíkovny?
Zatím ne, ale pracujeme na tom.
Co mám dělat, když je můj balík připravený na jiném výdejním místě?
Někdy se může stát, že vámi vybraná Balíkovna nemůže balík převzít. Například proto, že už je plná. Chceme, abyste měli balík co nejrychleji, a proto ho rovnou převezeme na nejbližší vhodnou poštu. Vy se tak nemusíte o nic starat. Informace o náhradním výdejním místě vám dáme vědět v smsce nebo e-mailu. Najdete je také ve Sledování balíku.
Můžu si prodloužit dobu na vyzvednutí balíku?
Bohužel to nejde. Balíkovny se nacházejí i na menších provozovnách s omezenou kapacitou skladu, proto potřebujeme, abyste si balík vyzvedli co nejrychleji do 7 kalendářních dní. Ale nebojte, pokud nestíháte, můžete předat kód pro vyzvednutí někomu, kdo balík převezme za vás.
Jak můžu zaplatit svůj balík?
V Balíkovně na poště to jde hotově nebo kartou. V Balíkovně u našich partnerů můžete zaplatit hotově nebo přímo přes odkaz v e-mailovém avízu, jakmile vám napíšeme, že je balík připravený k vyzvednutí. Můžete si ho také vyhledat ve Sledování balíku a kliknout na „Zaplatit kartou“.