Úvodní stránka

Balík přes Balíkovnu si můžete nechat zaslat na výdejní místo - Balíkovna na poště , Balíkovna mimo poštu a do samoobslužného boxu nebo na adresu domů, do kanceláře nebo třeba na chatu.

Zvýhodněná cena za balíky je určena jen pro registrované uživatele do účtu Moje Balíkovna a je poskytnuta tedy výhradně přihlášeným uživatelům, kteří u nás mají vytvořený účet. Zvýhodněná cena za balík se vztahuje na balíky odeslané z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace do kterékoliv Balíkovny nebo na adresu v rámci České republiky.

Je to snadné, jen si u nás na webu nebo v mobilní aplikaci vytvořte účet Moje Balíkovna a přihlaste se . Pokud už účet u nás máte, pak se stačí jen přihlásit a z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace odeslat balík do kterékoliv Balíkovny nebo adresu v ČR.

 

Zvýhodněná cena za balík se vám automaticky načte po přihlášení do účtu Moje Balíkovna a při vyplňování údajů k odeslání balíků.

 

 

Se štítkem:

S vytištěným adresním štítkem lze balík odeslat z  libovolné Balíkovny nebo  samoobslužného boxu.

 

Bez štítku:

Bez adresního štítku lze balík odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů, kde je potřeba mít adresní štítek na balíku nalepený(*).

 

(*) Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód).

 

Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).

Balíkovna na poště
Pro vyzvednutí na poště budete potřebovat kód pro vyzvednutí, který najdete v e-mailu, SMS nebo mobilní aplikaci, a jméno příjemce balíku. Vyzvednout můžete i pomocí dokladu totožnosti. Na poštách se můžete setkat s vyvolávacím systémem. Na něm stiskněte tlačítko „Vyzvednutí s kódem“ a zadejte kód pro vyzvednutí. Na řadu pak půjdete do pár minut.  

 

Balíkovna mimo poštu
Pro vyzvednutí u našich partnerů budete potřebovat kód pro vyzvednutí, který najdete v e-mailu, SMS nebo mobilní aplikaci, a jméno příjemce.  

 

Samoobslužný box
Pro vyzvednutí zadáte kód pro vyzvednutí na displeji boxu. Otevře se schránka, vyzvednete balík, schránku zavřete a je hotovo. Pokud máte balík s dobírkou, zaplaťte ji předem přes Sledování balíku, pomocí odkazu v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Dokud balík není zaplacený, nejde schránku otevřít.

O celém průběhu doručování balíku na adresu vás budeme informovat pomocí e-mailových avíz. V den doručení vám přijde SMS a náš řidič se s vámi po telefonu dopředu spojí.

Určitě ano. Stačí mu předat kód pro vyzvednutí spolu se jménem adresáta nebo číslem balíku. Kód najdete v e-mailu, SMS nebo v mobilní aplikaci.

Někdy se může stát, že vámi vybraná Balíkovna nemůže balík převzít. Například proto, že už je plná. Chceme, abyste měli balík co nejrychleji, a proto ho rovnou převezeme na nejbližší vhodné výdejní místo. Vy se tak nemusíte o nic starat. Informace o náhradním výdejním místě vám dáme vědět v SMS nebo e-mailu. Najdete je také ve Sledování balíku nebo v mobilní aplikaci.

Bohužel to nejde. Balíkovny se nacházejí i na menších provozovnách s omezenou kapacitou skladu, proto potřebujeme, abyste si balík vyzvedli co nejrychleji do 7 kalendářních dní. U samoobslužných boxů jsou to 2 pracovní dny. Ale nebojte se, pokud nestíháte, můžete předat kód pro vyzvednutí někomu, kdo balík převezme za vás. 

Balíkovna na poště  
Na všech poštách můžete platit hotově i kartou.  

 

Balíkovna mimo poštu  
V některých Balíkovnách u našich partnerů není možné platit kartou. U těchto Balíkoven můžete využít platbu předem online kartou. Vyhledejte si váš balík ve Sledování balíku a pokud je už připravený k vyzvednutí, klikněte na tlačítko „Zaplatit kartou online“. Další možností je platba prostřednictvím mobilní aplikace. Zaplatit můžete také i pomocí odkazu v e-mailu. Ten odesíláme ve chvíli, kdy je balík připravený k vyzvednutí.


Samoobslužný box
Pokud váš balík čeká v boxu a je s dobírkou, pak je nutné ji zaplatit předem online kartou. Dokud balík není zaplacený, nejde schránku otevřít. Vyhledejte si váš balík ve Sledování balíku a klikněte na tlačítko „Zaplatit kartou online“. Další možností je platba prostřednictvím mobilní aplikace. Zaplatit můžete také i pomocí odkazu v e-mailu. Ten odesíláme ve chvíli, kdy je balík připravený k vyzvednutí.  

 

Balíkovna na adresu
Dobírku můžete uhradit přímo u řidiče v hotovosti nebo platební kartou. Většina našich řidičů je vybavena platebními terminály.

Stačí si na vašem oblíbeném e-shopu vybrat doručení Balíkovnou. Pokud tento způsob nenabízí, dejte nám o tom prosím vědět na podporaobchodu@cpost.cz a my se pokusíme dohodnout na spolupráci. Mezitím si můžete vybrat doručení Českou poštou a balík si přesměrovat pomocí Změny doručení online.

Samoobslužný box je zařízení, prostřednictvím kterého si můžete balík vyzvednout nebo podat kdykoliv a bez front.

 

Balíkovnu mimo poštu provozujeme u některého z našich partnerů. Najdete ji třeba v prodejně potravin, papírnictví, trafice nebo drogerii. A také na vybraných prodejních místech SAZKA.

 

Balíkovna na poště je speciální přepážka na poště, kde si můžete balík rychle vyzvednout. Některé Balíkovny jsou i na poštách, které jsou provozovány našimi partnery. Říkáme jim Pošty Partner.  
 

Balíky připravené k vyzvednutí na poštách nebo u našich partnerů počkají 7 kalendářních dní. Balíky připravené v samoobslužných boxech čekají 2 pracovní dny. Přesnou dobu pro vyzvednutí vašeho balíku zjistíte ve Sledování balíku, v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Jakmile se bude blížit konec doby pro vyzvednutí, dáme vám vědět e-mailem nebo SMS.

I s tím si poradíme. Balík vám uložíme na nejbližším výdejním místě, a to v Balíkovně na poštěBalíkovně mimo poštu nebo také v samoobslužném boxu. Balík si pak jednoduše vyzvednete pomocí kódu, až se vám to bude hodit.

Chci Balíkovnu

Neklademe si zbytečné nároky na typ provozovny, mohou to být potraviny, cukrárna, trafika nebo třeba prodejna kol, švadlenka, kosmetický salón i kadeřnictví. Kamenná provozovna, která je dobře přístupná, má příjemné prostory, alespoň minimální skladovací možnosti a přátelskou provozní dobu.

Balíkovna je síť otevřená každému zájemci i alternativním typům balíkových výdejních platforem. 

Pokud provozujete samoobslužné boxy, obchodní řetězec s 5 až 99 pobočkami, nebo jste síťový provozovatel se 100 a více provozovnami, napište nám na chcibalikovnu@balikovna.cz a připojte kontaktní údaje. Následně vás oslovíme s návrhem dalšího postupu a společně probereme možné formy spolupráce. 

Pokud máte kamennou provozovnu vyplňte on-line formulář. Pokud splníte požadované podmínky, oslovíme vás s přímou nabídkou spolupráce včetně návrhu smlouvy. 

Pokud provozujete obchodní řetězec s 5 a více pobočkami nebo samoobslužné boxy, formulář nevyplňujte. Napište nám rovnou na adresu chcibalikovnu@balikovna.cz  Spojíme se s vámi, popíšeme podmínky a připravíme nabídku spolupráce včetně smlouvy. 

Po splnění podmínek a podpisu smlouvy se stáváte Balíkovnou a dostanete od nás reklamní označení i přístup do aplikace pro evidenci balíků.

Celý proces je navržen tak, abyste nemuseli řešit zbytečnou administrativu. Každá Balíkovna má svoji tzv. řídicí poštu, která vám pomůže a zajistí přímou podporu. V případě technické poruchy aplikace pro evidenci balíků je k dispozici helpdesk České pošty.

Doporučte mu, aby se ještě jednou podíval do SMS nebo e-mailu, kam jsme mu kód posílali. Kód si také může nechat znovu poslat. Stačí jednoduše vyhledat balík ve sledování balíků a kliknout na možnost „Odeslat kód znovu“.  Další možností je počkat na avízo, které dostane 2 dny před koncem úložní doby balíku a kde je kód uvedený. Poslední možností je přesměrování na ukládací poštu, tam si může balík vyzvednout s průkazem totožnosti.

 

Používá-li zákazník mobilní aplikaci Balíkovna, tak kód pro vyzvednutí najde u daného balíku.

Zákazník vám poplatek uhradí, stejně jako dobírku, při převzetí balíku. Tyto dodatečné poplatky zákazníkovi vznikají při využití zpoplatněných služeb v aplikaci Změna doručení online.

E-shop

Většina balíků je připravena k vyzvednutí do druhého pracovního dne od odeslání, tzn. od chvíle, kdy nám odesílatel balík fyzicky předá k přepravě.

O průběhu doručení je příjemce informován pomocí emailových a SMS notifikací. Aktuální stav balíku lze ověřit na webu v sekci Sledovat balík nebo přímo v mobilní aplikaci Balíkovna.

Balíky doručujeme do široké sítě výdejních míst včetně samoobslužných boxů stejně jako na adresy po celé ČR. Aktuální přehled výdejních míst Balíkovny.

Většinu balíků lze jednoduše vyzvednout na kód. Tedy balík může převzít blízká osoba, se kterou příjemce kód sdílí. Pokud balík obsahuje služby vyžadující ověření totožnosti, balík je vydán oproti dokladu (v Balíkovnách na poště nebo v rámci doručení na adrese). 

 

Pokud je u balíku dobírka, tak částku od příjemce vybereme a do tří dnů převedeme na váš účet.

Vrácení nebo výměna zboží je s Balíkovnou hračka. Pokud vaši zákazníci potřebují zboží vrátit nebo vyměnit, stačí jim předat kód pro vrácení. Zboží zabalí a odešlou zpět z jakékoliv Balíkovny. Pro více informací nás kontaktujte na podporaobchodu@cpost.cz.

Pokud pro své podnikání potřebujete nastavit individuální řešení, neváhejte nás kontaktovat na podporaobchodu@cpost.cz a společně najdeme optimální nastavení služeb.

Poslat balík

Balík přes Balíkovnu si můžete nechat zaslat na výdejní místo - Balíkovna na poště, Balíkovna mimo poštu a do samoobslužného boxu nebo nově na adresu domů, do kanceláře nebo třeba na chatu. 

Zvýhodněná cena za balíky je určena jen pro registrované uživatele do účtu Moje Balíkovna a je poskytnuta tedy výhradně přihlášeným uživatelům, kteří u nás mají vytvořený účet. Zvýhodněná cena za balík se vztahuje na balíky odeslané z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace do jakékoliv jiné Balíkovny nebo na adresu v rámci České republiky.

Je to snadné, jen si u nás na webu nebo v mobilní aplikaci vytvořte účet Moje Balíkovna a přihlaste se . Pokud už účet u nás máte, pak se stačí jen přihlásit a z webu Balikovna nebo z mobilní aplikace odeslat balík do kterékoliv Balíkovny nebo adresu v ČR. Zvýhodněná cena za balík se vám automaticky načte po přihlášení do účtu Moje Balíkovna a při vyplňování údajů k odeslání balíků.

Se štítkem:

S vytištěným adresním štítkem je odeslání umožněno z libovolné Balíkovny nebo samoobslužného boxu.
 

Bez štítku:

Bez štítku je odeslání umožněno z libovolné Balíkovny nebo Penguin Boxu. Na ostatních samoobslužných boxech je nutné mít štítek nalepený.

Takový, který váží méně než 15 kg a jeho nejdelší strana je kratší než 50 cm. V opačném případě může být vrácen zpátky. Balík doručíme do kterékoliv Balíkovny nebo na adresu domů, do kanceláře nebo na chatu.

Stornování balíku je možné už jen obsluhou Balíkovny. Z částky, kterou vám budeme vracet zpátky na účet, odečteme storno poplatek.

Pokud jste ho posílali z Balíkovny na poště, vrátí se zpátky tam. Balík odeslaný z Balíkovny mimo poštu vyzvednete, jakmile se vrátí, na nejbližší ukládací poště.

Odeslat balík můžete z celé sítě AlzaBoxů (podívejte se, jak přesně postupovat) a také z boxů OX Point (podívejte se, jak přesně postupovat) a nebo také z Penguin Boxů (podívejte se, jak přesně postupovat). 

 

Data je vždy potřeba vyplnit online.

Pokud odesíláte z AlzaBoxu nebo boxu OX Point, vytiskněte si štítek a nalepte ho na balík.

 

Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód). 

 

Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).

 

Ne, poštovné jde zaplatit pouze předem kartou zde na webu nebo při podání přes mobilní aplikaci.

Platba úspěšná s podacím kódem

Zabalte ho do pevného obalu. Nejlépe do kartonové krabice, pevné obálky nebo odolného plastového sáčku určeného pro přepravu. Barva nehraje roli.

S nalepeným štítkem je to rychlejší, protože balík můžete podat na libovolném podacím místě včetně samoobslužných boxů.

 

Jde to však i bez štítku. Pokud nemáte po ruce tiskárnu a posíláte balík na výdejní místo, stačí na balík napsat podací kód a donést ho do libovolné Balíkovny (vyjma samoobslužných boxů).

 

Pokud odesíláte balík na adresu, stačí na balík napsat podací kód, jméno a adresu příjemce a donést ho do libovolné Balíkovny (vyjma samoobslužných boxů). Pro odeslání ze samoobslužného boxu je potřeba mít vždy nalepený štítek (*).  

 

(*) Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód). 

 

Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu). 
 

Balík s vytištěným a nalepeným štítkem můžete odeslat z jakéhokoliv podacího místa (Balíkovna na poště, mimo poštu a samoobslužných boxů).

 

Pokud nemáte možnost štítek vytisknout:

 

u balíku na výdejní místo napište na balík podací kód a přineste ho do kterékoliv Balíkovny (mimo samoobslužných boxů),

 

u balíku na adresu napište na balík podací kód, jméno a adresu příjemce a přineste ho do kterékoliv Balíkovny (mimo samoobslužných boxů).

 

Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód).

 

Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).

Nevadí. Na balík budeme čekat 7 kalendářních dní, pak odeslání automaticky stornujeme a pošleme vám peníze zpět.

Odeslat balík můžete z celé sítě AlzaBoxů (podívejte se, jak přesně postupovat) a také z boxů OX Point (podívejte se, jak přesně postupovat) a nebo také z Penguin Boxů (podívejte se, jak přesně postupovat). 

 

Data je vždy potřeba vyplnit online.
Pokud odesíláte z AlzaBoxu nebo boxu OX Point, vytiskněte si štítek a nalepte ho na balík.

 

Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód). 

 

Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).

Pokud je váš balík větší než otevřená schránka, klikněte na "Otevřít větší schránku". Zavřete původní schránku a vyčkejte na otevření nové. Nevyhovuje vám velikost ani další otevřené schránky? Nevadí. Postup můžete opakovat. Zde zjistíte, jak na to.

Bez adresního štítku lze balík odeslat pouze z Penguin Boxů.

 

Na ostatních samoobslužných boxech bohužel není podání bez adresního štítku zatím možné. Pokud nemáte po ruce tiskárnu a odesíláte balík na výdejní místo či adresu, stavte se v kterékoliv Balíkovně.

 

Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).

Platba úspěšná bez podacího kódu

Bohužel ne, protože pak bychom nepoznali, který balík je váš. Podací kód, nebo vytisknutý a nalepený štítek na balíku jsou pro odeslání důležité.

Pokud e-mail delší dobu nepřišel, zavolejte nám prosím na 218 218 218 nebo napište na pomuzeme@balikovna.cz

APP

Mít vytvořený účet na Moje Balíkovna, který lze vytvořit přímo v aplikaci, pokud ho již nemáte vytvořen.

Chytré zařízení s operačním systémem Android a iOS s nainstalovanou aplikací Balíkovna a připojení k internetu.

Pokud chcete balíky prostřednictvím aplikace i podávat nebo uhradit dobírku, musíte mít aktivní platební kartu nebo ji mít přidanou v elektronické peněžence pro platby Google Pay / Apple Pay.

Ano je, data jsou chráněna stejně jako na webu, protože využíváme bezpečnou platební bránu ČSOB.

Ne, pokud chcete balíky odesílat, sledovat nebo chcete najít nejbližší Balíkovnu, musí být zařízení připojeno k internetu (mobilní data nebo wifi).

V současné době aplikace nezobrazuje archivní balíky, které ukončily svůj životní cyklus. Aktivní balíky se v aplikaci zobrazí po změně stavu. Nové balíky se zobrazí automaticky.

Pokud na nějaký problém narazíte postupujte podle instrukcí v mobilní aplikaci v sekci „Více – Zpětná vazba"

Ano. Lze si ji zdarma stáhnout na Google Play a App Store pod názvem Balíkovna.

Alza boxy

Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání. 

Balíky lze odeslat z celé sítě AlzaBoxů. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík a štítek načíst na AlzaBoxu. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno. Více informací

Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo. 

 

Upozornění: Výchozí obrazovka pro vyzvednutí z AlzaBoxu obsahuje pouze numerické znaky. Pokud kód zahrnuje i písmena, stiskněte klávesu „ABC“, která zobrazí plnohodnotnou klávesnici. Kód stačí zadat bez ohledu na malá a velká písmena. 

Ano. Vytištěný štítek nalepený na balíku je pro odeslání z AlzaBoxu nezbytný. Na možnosti zasílání balíků přes AlzaBoxy bez nutnosti tisknout štítky pracujeme. 

Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avízu. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná. 

Po uložení balíku do AlzaBoxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte. 

Bez štítku lze balík odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů. 

 

Nikdy prosím nevkládejte do AlzaBoxu neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.

Balík na vás v AlzaBoxu počká zpravidla 2 pracovní dny. 

Postupujte podle pokynů na obrazovce AlzaBoxu a otevřete si větší schránku. Více v návodu

Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.  

Proklikejte se až k obrazovce informující, že AlzaBox nemá další schránku k dispozici, až poté otevřenou schránku zavřete a balík odešlete z jiného AlzaBoxu nebo Balíkovny.

Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě. 

Ze všech AlzaBoxů, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna. 

Balík vrátíme odesílateli.  

V této situaci displej ohlásí, že je AlzaBox plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny

Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky. 

Ano, lze. Je nutné si vytisknout štítek, nalepit na balík a odeslat z AlzaBoxu. 

OX point

Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání. 

Balík lze odeslat z celé sítě boxů OX Point. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek a nalepit ho na balík a načíst na boxu OX Point. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno. 

Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo. 

Ne vždy. Vytištěný štítek je nezbytný pro podání ve většině boxů OX Point, nicméně vybrané boxy nově umí adresní štítky tisknout (podívejte se jak přesně postupovat). Na rozšíření této služby pracujeme. 

Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná. 

 

Po uložení balíku do boxu OX Point  obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte. 

Využijte box OX Point vybavený tiskárnou štítků. Bez štítku lze balík, odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů.

 

Nikdy prosím nevkládejte do boxu OX Point neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.

Balík na vás v boxu OX Pointu počká zpravidla 2 pracovní dny.

Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.  

Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce boxu OX Point vyberte možnost NELZE ODESLAT. Dojde ke zrušení podání, které se potvrdí hláškou na obrazovce. Nyní můžete balík odeslat z jiné Balíkovny nebo samoobslužného boxu.

Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším náhradním výdejním místě. 

Ze všech boxů OX Point, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna. 

Balík vrátíme odesílateli.  

V této situaci displej ohlásí, že je box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny

Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou,  dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky. 

Ano. Pokud nemáte v okolí box OX Point, kde lze štítek vytisknout, je nutné si vytisknout štítek předem, nalepit na balík a odeslat z boxu OX Point. 

Penquin box

Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.  

Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík, nebo na balík jen napsat podací kód. Štítek načíst na Penguin Boxu nebo zadat podací kód z balíku. Následně vložíte balík do schránky, stisknete HOTOVO, zavřete ji, odeslání potvrdíte a vše je vyřízeno. Více informací

 

Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).

Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji Penguin Boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo. 

Ne, není to nutné. Pro odeslání z Penguin Boxů stačí na balík napsat podací kód.

Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.  

 

Po uložení balíku do Penguin Boxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.  

Nevadí, stačí napsat podací kód na balík a při odeslání z Penguin Boxu tento kód ručně zadat na displeji boxu.

 

Nikdy prosím do Penguin Boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
 

Balík na vás v Penguin Boxu počká zpravidla 2 pracovní dny.

Ano, lze.

Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.   

Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce Penguin Boxu zvolte JINÁ SCHRÁNKA. Zobrazí se nabídka volných velikostí. Lze zvolit větší nebo menší velikost dle pokynu na displeji. Více v návodu.   

Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce Penguin Boxu zvolte JINÁ SCHRÁNKA a následně stiskněte tlačítko ŽÁDNÁ NEVYHOVUJE.

 

Volbu na následující obrazovce potvrdíte a dojde ke zrušení podání.

 

Nyní můžete balík odeslat z jiné Balíkovny nebo samoobslužného boxu. Vícev návodu.

Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě.

Ze všech Penguin Boxů v naší síti.

Balík vrátíme odesílateli. 

V této situaci displej ohlásí, že je Penguin Box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny

Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.  

Domovní box

Ano. Od poloviny roku 2025 se budou moci do sítě boxů zapojit všichni dopravci.

Počet uživatelů jednoho boxu není omezen. Záleží na frekvenci jeho využívání, již by měl monitorovat správce. V případě delší obsazenosti schránek v boxu doporučujeme přikoupit rozšiřující modul.

Administrátor

je správce boxu, který může díky webovému rozhraní zvát a odebírat uživatele a sledovat stav boxu.

 

Uživatel

se zaregistruje v obslužné aplikaci boxu a zřídí si schránku pro doručování.

Boxy budou nejčastěji umístěny uvnitř bytového domu. Pro přístup do domu lze využít 3 možnosti:

1.    Chytrý zámek vchodových dveří – doplňkové příslušenství k boxu
2.    Vstup přes určený zvonek
3.    Vstup přes recepci domu

Box je modulární zařízení. Pro deset bytových jednotek doporučujeme pořízení jednoho schránkového modulu X2RESIDENT600 se čtyřmi schránami o vnitřním rozměru 410x500x580 mm, kam se vejde většina běžných balíků.

Ano je. Toto řešení doporučujeme v případě, že se opravdu nevejde do domu. Pro tyto případy lze zakoupit boxy určené pro venkovní prostředí.

Pro úspěšnou instalaci boxu musí být provedena příprava pro napojení boxu na elektrickou síť (přípojný box standardní elektrická zásuvka 230V nebo kabel opatřený koncovkou) a přípravu pro napojení boxu na internet (připojení UTP opatřené koncovkou RJ45).

Jsem-li registrovaným uživatelem aplikace k boxu, pak si stačí při objednání zboží na e-shopu vybrat produkt "Balík Do ruky" nebo "Balíkovna na adresu". Do boxu doručíme také zásilky Balíkovna na adresu odeslané z mobilní aplikace nebo z webu Balíkovna.

Domovní privátní boxy

Zvolte takový typ boxu, který bude odpovídat vašim potřebám a také možnostem, která máte pro umístění boxu.

Box je obsluhován manuálně přes zadání PIN na číselné klávesnici boxu.

Box je nutné instalovat na vašem pozemku a zajistit volný příchod k boxu balíkovému doručovateli. Box lze připevnit na stěnu domu, do plotu, nebo upevnit do země.

Registrovaní uživatelé boxu si při objednání zboží na e-shopu vyberou produkt "Balík Do ruky" nebo "Balíkovna na adresu". Do boxu doručíme také balíky "Balíkovna na adresu" odeslané z mobilní aplikaceBalíkovna.

Počet uživatelů jednoho boxu není omezen.

Nikoliv, podmínkou pro využívání boxu je, aby adresát bydlel na stejné adrese, na které je box umístěn.