FAQ
Úvodní stránka
Kam si mohu nechat zaslat balík přes Balíkovnu?
Balík přes Balíkovnu si můžete nechat zaslat na výdejní místo - Balíkovna na poště , Balíkovna mimo poštu a do samoobslužného boxu nebo na adresu domů, do kanceláře nebo třeba na chatu.
Co je zvýhodněná cena pro registrované zákazníky?
Zvýhodněná cena za balíky je určena jen pro registrované uživatele do účtu Moje Balíkovna a je poskytnuta tedy výhradně přihlášeným uživatelům, kteří u nás mají vytvořený účet. Zvýhodněná cena za balík se vztahuje na balíky odeslané z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace do kterékoliv Balíkovny nebo na adresu v rámci České republiky.
Jak mohu balík za zvýhodněnou cenu poslat?
Je to snadné, jen si u nás na webu nebo v mobilní aplikaci vytvořte účet Moje Balíkovna a přihlaste se . Pokud už účet u nás máte, pak se stačí jen přihlásit a z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace odeslat balík do kterékoliv Balíkovny nebo adresu v ČR.
Zvýhodněná cena za balík se vám automaticky načte po přihlášení do účtu Moje Balíkovna a při vyplňování údajů k odeslání balíků.
Kde mohu balík přes Balíkovnu odeslat?
Se štítkem:
S vytištěným adresním štítkem lze balík odeslat z libovolné Balíkovny nebo samoobslužného boxu.
Bez štítku:
Bez adresního štítku lze balík odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů, kde je potřeba mít adresní štítek na balíku nalepený(*).
(*) Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód).
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Jak si balík vyzvednu na výdejním místě?
Balíkovna na poště
Pro vyzvednutí na poště budete potřebovat kód pro
vyzvednutí, který najdete v e-mailu, SMS nebo mobilní
aplikaci, a jméno příjemce balíku. Vyzvednout
můžete i pomocí dokladu totožnosti. Na poštách se můžete setkat s
vyvolávacím systémem. Na něm stiskněte tlačítko „Vyzvednutí s kódem“ a
zadejte kód pro vyzvednutí. Na řadu pak půjdete do pár minut.
Balíkovna mimo poštu
Pro vyzvednutí u našich partnerů budete potřebovat kód
pro vyzvednutí, který najdete v e-mailu, SMS nebo mobilní
aplikaci, a jméno příjemce.
Samoobslužný box
Pro vyzvednutí zadáte kód pro vyzvednutí na
displeji boxu. Otevře se schránka, vyzvednete balík, schránku zavřete
a je hotovo. Pokud máte balík s dobírkou, zaplaťte ji
předem přes
Sledování
balíku, pomocí odkazu v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Dokud
balík není zaplacený, nejde schránku otevřít.
Jak se dozvím, že je mi doručován balík na adresu?
O celém průběhu doručování balíku na adresu vás budeme informovat pomocí e-mailových avíz. V den doručení vám přijde SMS a náš řidič se s vámi po telefonu dopředu spojí.
Může mi balík vyzvednout i někdo jiný?
Určitě ano. Stačí mu předat kód pro vyzvednutí spolu se jménem adresáta nebo číslem balíku. Kód najdete v e-mailu, SMS nebo v mobilní aplikaci.
Co mám dělat, když je můj balík připravený na jiném výdejním místě?
Někdy se může stát, že vámi vybraná Balíkovna nemůže balík převzít. Například proto, že už je plná. Chceme, abyste měli balík co nejrychleji, a proto ho rovnou převezeme na nejbližší vhodné výdejní místo. Vy se tak nemusíte o nic starat. Informace o náhradním výdejním místě vám dáme vědět v SMS nebo e-mailu. Najdete je také ve Sledování balíku nebo v mobilní aplikaci.
Mohu si prodloužit dobu na vyzvednutí balíku?
Bohužel to nejde. Balíkovny se nacházejí i na menších provozovnách s omezenou kapacitou skladu, proto potřebujeme, abyste si balík vyzvedli co nejrychleji do 7 kalendářních dní. U samoobslužných boxů jsou to 2 pracovní dny. Ale nebojte se, pokud nestíháte, můžete předat kód pro vyzvednutí někomu, kdo balík převezme za vás.
Jak mám zaplatit za dobírku?
Balíkovna na poště
Na všech poštách můžete platit hotově i kartou.
Balíkovna mimo poštu
V některých Balíkovnách
u našich partnerů není možné platit kartou. U těchto Balíkoven můžete
využít platbu předem online kartou. Vyhledejte si váš balík ve Sledování
balíku a pokud je už připravený k vyzvednutí, klikněte na tlačítko
„Zaplatit kartou online“. Další možností je platba prostřednictvím
mobilní aplikace. Zaplatit můžete také i pomocí odkazu v e-mailu. Ten
odesíláme ve chvíli, kdy je balík připravený k vyzvednutí.
Samoobslužný box
Pokud váš balík čeká v boxu a je s dobírkou, pak je nutné ji
zaplatit předem online kartou. Dokud balík není zaplacený, nejde
schránku otevřít. Vyhledejte si váš balík ve Sledování
balíku a klikněte na tlačítko „Zaplatit kartou online“. Další
možností je platba prostřednictvím mobilní aplikace.
Zaplatit můžete také i pomocí odkazu v e-mailu. Ten odesíláme ve
chvíli, kdy je balík připravený k vyzvednutí.
Balíkovna na adresu
Dobírku můžete uhradit přímo u řidiče v hotovosti nebo platební
kartou. Většina našich řidičů je vybavena platebními terminály.
Jak funguje doručení z e-shopu?
Stačí si na vašem oblíbeném e-shopu vybrat doručení Balíkovnou. Pokud tento způsob nenabízí, dejte nám o tom prosím vědět na podporaobchodu@cpost.cz a my se pokusíme dohodnout na spolupráci. Mezitím si můžete vybrat doručení Českou poštou a balík si přesměrovat pomocí Změny doručení online.
Jaký je rozdíl mezi samoobslužným boxem, Balíkovnou na poště a mimo poštu?
Samoobslužný box je zařízení, prostřednictvím kterého si můžete balík vyzvednout nebo podat kdykoliv a bez front.
Balíkovnu mimo poštu provozujeme u některého z našich partnerů. Najdete ji třeba v prodejně potravin, papírnictví, trafice nebo drogerii. A také na vybraných prodejních místech SAZKA.
Balíkovna na poště je speciální přepážka na poště,
kde si můžete balík rychle vyzvednout. Některé Balíkovny jsou i na
poštách, které jsou provozovány našimi partnery. Říkáme jim Pošty
Partner.
Jak dlouho na mě balík počká?
Balíky připravené k vyzvednutí na poštách nebo u našich partnerů počkají 7 kalendářních dní. Balíky připravené v samoobslužných boxech čekají 2 pracovní dny. Přesnou dobu pro vyzvednutí vašeho balíku zjistíte ve Sledování balíku, v e-mailu nebo v mobilní aplikaci. Jakmile se bude blížit konec doby pro vyzvednutí, dáme vám vědět e-mailem nebo SMS.
Co když nebudu v den doručení balíku na adresu k zastižení?
I s tím si poradíme. Balík vám uložíme na nejbližším výdejním místě, a to v Balíkovně na poště, Balíkovně mimo poštu nebo také v samoobslužném boxu. Balík si pak jednoduše vyzvednete pomocí kódu, až se vám to bude hodit.
Chci Balíkovnu
Jaký typ provozovny je vhodný pro Balíkovnu?
Neklademe si zbytečné nároky na typ provozovny, mohou to být potraviny, cukrárna, trafika nebo třeba prodejna kol, švadlenka, kosmetický salón i kadeřnictví. Kamenná provozovna, která je dobře přístupná, má příjemné prostory, alespoň minimální skladovací možnosti a přátelskou provozní dobu.
Je možné do sítě zapojit i samoobslužné boxy nebo obchodní řetězec?
Balíkovna je síť otevřená každému zájemci i alternativním typům
balíkových výdejních platforem.
Pokud provozujete samoobslužné boxy, obchodní řetězec s 5 až 99
pobočkami, nebo jste síťový provozovatel se 100 a více provozovnami,
napište nám na chcibalikovnu@balikovna.cz a připojte kontaktní údaje.
Následně vás oslovíme s návrhem dalšího postupu a společně probereme
možné formy spolupráce.
Jak postupovat a jaké podmínky musím splnit?
Pokud máte kamennou provozovnu vyplňte on-line formulář.
Pokud splníte požadované podmínky, oslovíme vás s přímou nabídkou
spolupráce včetně návrhu smlouvy.
Pokud provozujete obchodní řetězec
s 5 a více pobočkami nebo samoobslužné boxy,
formulář nevyplňujte. Napište nám rovnou na
adresu chcibalikovnu@balikovna.cz Spojíme se s vámi,
popíšeme podmínky a připravíme nabídku spolupráce včetně smlouvy.
Po splnění podmínek a podpisu smlouvy se stáváte Balíkovnou a
dostanete od nás reklamní označení i přístup do aplikace pro evidenci balíků.
Kdo mi pomůže, když si náhodou nebudu vědět rady?
Celý proces je navržen tak, abyste nemuseli řešit zbytečnou administrativu. Každá Balíkovna má svoji tzv. řídicí poštu, která vám pomůže a zajistí přímou podporu. V případě technické poruchy aplikace pro evidenci balíků je k dispozici helpdesk České pošty.
Jak poradit zákazníkovi, když nezná svůj kód pro vyzvednutí?
Doporučte mu, aby se ještě jednou podíval do SMS nebo e-mailu, kam jsme mu kód posílali. Kód si také může nechat znovu poslat. Stačí jednoduše vyhledat balík ve sledování balíků a kliknout na možnost „Odeslat kód znovu“. Další možností je počkat na avízo, které dostane 2 dny před koncem úložní doby balíku a kde je kód uvedený. Poslední možností je přesměrování na ukládací poštu, tam si může balík vyzvednout s průkazem totožnosti.
Používá-li zákazník mobilní aplikaci Balíkovna, tak kód pro vyzvednutí najde u daného balíku.
Co mám dělat, když jsou u balíku dodatečné poplatky?
Zákazník vám poplatek uhradí, stejně jako dobírku, při převzetí balíku. Tyto dodatečné poplatky zákazníkovi vznikají při využití zpoplatněných služeb v aplikaci Změna doručení online.
E-shop
Jak dlouho trvá doručení balíku na výdejní místo nebo adresu?
Většina balíků je připravena k vyzvednutí do druhého pracovního dne od odeslání, tzn. od chvíle, kdy nám odesílatel balík fyzicky předá k přepravě.
Jak je adresát informován o stavu balíku?
O průběhu doručení je příjemce informován pomocí emailových a SMS notifikací. Aktuální stav balíku lze ověřit na webu v sekci Sledovat balík nebo přímo v mobilní aplikaci Balíkovna.
Kam všude Balíkovna doručuje?
Balíky doručujeme do široké sítě výdejních míst včetně samoobslužných boxů stejně jako na adresy po celé ČR. Aktuální přehled výdejních míst Balíkovny.
Jak si zákazník balík vyzvedne?
Většinu balíků lze jednoduše vyzvednout na kód. Tedy balík může převzít blízká osoba, se kterou příjemce kód sdílí. Pokud balík obsahuje služby vyžadující ověření totožnosti, balík je vydán oproti dokladu (v Balíkovnách na poště nebo v rámci doručení na adrese).
Pokud je u balíku dobírka, tak částku od příjemce vybereme a do tří dnů převedeme na váš účet.
Hledáte řešení pro vrácení balíků od vašich zákazníků?
Vrácení nebo výměna zboží je s Balíkovnou hračka. Pokud vaši zákazníci potřebují zboží vrátit nebo vyměnit, stačí jim předat kód pro vrácení. Zboží zabalí a odešlou zpět z jakékoliv Balíkovny. Pro více informací nás kontaktujte na podporaobchodu@cpost.cz.
Potřebujete více detailů o produktech nebo individuální řešení?
Pokud pro své podnikání potřebujete nastavit individuální řešení, neváhejte nás kontaktovat na podporaobchodu@cpost.cz a společně najdeme optimální nastavení služeb.
Poslat balík
Kam si mohu nechat zaslat balík přes Balíkovnu?
Balík přes Balíkovnu si můžete nechat zaslat na výdejní místo - Balíkovna na poště, Balíkovna mimo poštu a do samoobslužného boxu nebo nově na adresu domů, do kanceláře nebo třeba na chatu.
Co je zvýhodněná cena pro registrované zákazníky?
Zvýhodněná cena za balíky je určena jen pro registrované uživatele do účtu Moje Balíkovna a je poskytnuta tedy výhradně přihlášeným uživatelům, kteří u nás mají vytvořený účet. Zvýhodněná cena za balík se vztahuje na balíky odeslané z webu Balíkovna nebo mobilní aplikace do jakékoliv jiné Balíkovny nebo na adresu v rámci České republiky.
Jak mohu balík za zvýhodněnou cenu poslat?
Je to snadné, jen si u nás na webu nebo v mobilní aplikaci vytvořte účet Moje Balíkovna a přihlaste se . Pokud už účet u nás máte, pak se stačí jen přihlásit a z webu Balikovna nebo z mobilní aplikace odeslat balík do kterékoliv Balíkovny nebo adresu v ČR. Zvýhodněná cena za balík se vám automaticky načte po přihlášení do účtu Moje Balíkovna a při vyplňování údajů k odeslání balíků.
Kde mohu balík přes Balíkovnu odeslat?
Se štítkem:
S vytištěným adresním štítkem je odeslání umožněno z libovolné
Balíkovny nebo samoobslužného
boxu.
Bez štítku:
Bez štítku je odeslání umožněno z libovolné Balíkovny nebo Penguin Boxu. Na ostatních samoobslužných boxech je nutné mít štítek nalepený.
Kam a jaký balík mohu poslat?
Takový, který váží méně než 15 kg a jeho nejdelší strana je kratší než 50 cm. V opačném případě může být vrácen zpátky. Balík doručíme do kterékoliv Balíkovny nebo na adresu domů, do kanceláře nebo na chatu.
Mohu zrušit odeslání balíku, který už jsem odevzdal?
Stornování balíku je možné už jen obsluhou Balíkovny. Z částky, kterou vám budeme vracet zpátky na účet, odečteme storno poplatek.
Co když si balík nikdo nevyzvedne?
Pokud jste ho posílali z Balíkovny na poště, vrátí se zpátky tam. Balík odeslaný z Balíkovny mimo poštu vyzvednete, jakmile se vrátí, na nejbližší ukládací poště.
Mohu balík odeslat i ze samoobslužného boxu?
Odeslat balík můžete z celé sítě AlzaBoxů (podívejte se, jak přesně postupovat) a také z boxů OX Point (podívejte se, jak přesně postupovat) a nebo také z Penguin Boxů (podívejte se, jak přesně postupovat).
Data je vždy potřeba vyplnit online.
Pokud odesíláte z AlzaBoxu nebo boxu OX Point, vytiskněte si
štítek a nalepte ho na balík.
Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód).
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Mohu zaplatit poštovné osobně v Balíkovně?
Ne, poštovné jde zaplatit pouze předem kartou zde na webu nebo při podání přes mobilní aplikaci.
Platba úspěšná s podacím kódem
Jak mám balík správně zabalit?
Zabalte ho do pevného obalu. Nejlépe do kartonové krabice, pevné obálky nebo odolného plastového sáčku určeného pro přepravu. Barva nehraje roli.
Musím na balík nalepit adresní štítek z e-mailu?
S nalepeným štítkem je to rychlejší, protože balík můžete podat na libovolném podacím místě včetně samoobslužných boxů.
Jde to však i bez štítku. Pokud nemáte po ruce tiskárnu a posíláte balík na výdejní místo, stačí na balík napsat podací kód a donést ho do libovolné Balíkovny (vyjma samoobslužných boxů).
Pokud odesíláte balík na adresu, stačí na balík napsat podací kód, jméno a adresu příjemce a donést ho do libovolné Balíkovny (vyjma samoobslužných boxů). Pro odeslání ze samoobslužného boxu je potřeba mít vždy nalepený štítek (*).
(*) Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód).
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez
štítku nebo podacího kódu).
Kam mám balík odnést?
Balík s vytištěným a nalepeným štítkem můžete odeslat z jakéhokoliv podacího místa (Balíkovna na poště, mimo poštu a samoobslužných boxů).
Pokud nemáte možnost štítek vytisknout:
u balíku na výdejní místo napište na balík podací kód a přineste ho do kterékoliv Balíkovny (mimo samoobslužných boxů),
u balíku na adresu napište na balík podací kód, jméno a adresu příjemce a přineste ho do kterékoliv Balíkovny (mimo samoobslužných boxů).
Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód).
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Co když balík nakonec odeslat nechci?
Nevadí. Na balík budeme čekat 7 kalendářních dní, pak odeslání automaticky stornujeme a pošleme vám peníze zpět.
Mohu balík odeslat i ze samoobslužného boxu?
Odeslat balík můžete z celé sítě AlzaBoxů (podívejte se, jak přesně postupovat) a také z boxů OX Point (podívejte se, jak přesně postupovat) a nebo také z Penguin Boxů (podívejte se, jak přesně postupovat).
Data je vždy potřeba vyplnit online.
Pokud odesíláte z AlzaBoxu
nebo boxu OX Point, vytiskněte si štítek a nalepte ho na balík.
Na všech Penguin Boxech je umožněno odeslání bez nutnosti mít vytištěný štítek (stačí na balík uvést podací kód).
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Balík se mi nevejde do schránky?
Pokud je váš balík větší než otevřená schránka, klikněte na "Otevřít větší schránku". Zavřete původní schránku a vyčkejte na otevření nové. Nevyhovuje vám velikost ani další otevřené schránky? Nevadí. Postup můžete opakovat. Zde zjistíte, jak na to.
Mohu podat balík bez adresního štítku ze samoobslužného boxu?
Bez adresního štítku lze balík odeslat pouze z Penguin Boxů.
Na ostatních samoobslužných boxech bohužel není podání bez adresního štítku zatím možné. Pokud nemáte po ruce tiskárnu a odesíláte balík na výdejní místo či adresu, stavte se v kterékoliv Balíkovně.
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Platba úspěšná bez podacího kódu
Mohu balík odeslat i bez podacího kódu?
Bohužel ne, protože pak bychom nepoznali, který balík je váš. Podací kód, nebo vytisknutý a nalepený štítek na balíku jsou pro odeslání důležité.
E-mail mi zatím nepřišel, co mám dělat?
Pokud e-mail delší dobu nepřišel, zavolejte nám prosím na 218 218 218 nebo napište na pomuzeme@balikovna.cz
APP
Co je potřeba k využívání mobilní aplikace?
Mít vytvořený účet na Moje
Balíkovna, který lze vytvořit přímo v aplikaci, pokud ho
již nemáte vytvořen.
Chytré zařízení s operačním systémem Android a iOS s
nainstalovanou aplikací Balíkovna a připojení k internetu.
Pokud chcete balíky prostřednictvím aplikace i podávat nebo
uhradit dobírku, musíte mít aktivní platební kartu nebo ji mít
přidanou v elektronické peněžence pro platby Google Pay / Apple Pay.
Je platba v aplikaci Balíkovna bezpečná?
Ano je, data jsou chráněna stejně jako na webu, protože využíváme bezpečnou platební bránu ČSOB.
Lze využívat aplikaci bez připojení k internetu?
Ne, pokud chcete balíky odesílat, sledovat nebo chcete najít nejbližší Balíkovnu, musí být zařízení připojeno k internetu (mobilní data nebo wifi).
Proč nemám v aplikaci kompletní historii balíků?
V současné době aplikace nezobrazuje archivní balíky, které ukončily svůj životní cyklus. Aktivní balíky se v aplikaci zobrazí po změně stavu. Nové balíky se zobrazí automaticky.
Co když najdu v aplikaci chybu?
Pokud na nějaký problém narazíte postupujte podle instrukcí v mobilní aplikaci v sekci „Více – Zpětná vazba"
Je aplikace zdarma a kde je možné si ji stáhnout?
Ano. Lze si ji zdarma stáhnout na Google Play a App Store pod názvem Balíkovna.
Alza boxy
Jak velké balíky se vejdou do AlzaBoxu?
Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.
Jak funguje odesílání balíků z AlzaBoxu?
Balíky lze odeslat z celé sítě AlzaBoxů. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík a štítek načíst na AlzaBoxu. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno. Více informací.
Jak probíhá vyzvednutí balíku z AlzaBoxu?
Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo.
Upozornění: Výchozí obrazovka pro vyzvednutí z AlzaBoxu obsahuje pouze numerické znaky. Pokud kód zahrnuje i písmena, stiskněte klávesu „ABC“, která zobrazí plnohodnotnou klávesnici. Kód stačí zadat bez ohledu na malá a velká písmena.
Je nutné adresní štítek tisknout?
Ano. Vytištěný štítek nalepený na balíku je pro odeslání z AlzaBoxu nezbytný. Na možnosti zasílání balíků přes AlzaBoxy bez nutnosti tisknout štítky pracujeme.
Mohu poslat do AlzaBoxu balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avízu. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do AlzaBoxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Bez štítku lze balík odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů.
Nikdy prosím nevkládejte do AlzaBoxu neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.
Jak dlouho balík v AlzaBoxu počká?
Balík na vás v AlzaBoxu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Co dělat, když se balík do schránky nevejde?
Postupujte podle pokynů na obrazovce AlzaBoxu a otevřete si větší schránku. Více v návodu.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Proklikejte se až k obrazovce informující, že AlzaBox nemá další schránku k dispozici, až poté otevřenou schránku zavřete a balík odešlete z jiného AlzaBoxu nebo Balíkovny.
Co když se balík nepodaří uložit do AlzaBoxu?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě.
Z jakého AlzaBoxu je možné odeslat balík přes Balíkovnu?
Ze všech AlzaBoxů, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je AlzaBox plný?
V této situaci displej ohlásí, že je AlzaBox plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny.
Kolik balíků lze vložit do jedné schránky?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
Lze přes AlzaBox posílat balíky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano, lze. Je nutné si vytisknout štítek, nalepit na balík a odeslat z AlzaBoxu.
OX point
Jaké balíky se vejdou do boxu OX Point?
Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.
Jak funguje odesílání balíků z boxu OX Point?
Balík lze odeslat z celé sítě boxů OX Point. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek a nalepit ho na balík a načíst na boxu OX Point. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno.
Jak probíhá vyzvednutí balíku z boxu OX Point?
Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo.
Je nutné mít vytištěný adresní štítek?
Ne vždy. Vytištěný štítek je nezbytný pro podání ve většině boxů OX Point, nicméně vybrané boxy nově umí adresní štítky tisknout (podívejte se jak přesně postupovat). Na rozšíření této služby pracujeme.
Mohu poslat do boxu OX Point balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do boxu OX Point obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Využijte box OX Point vybavený tiskárnou štítků. Bez štítku lze balík, odeslat z libovolné Balíkovny vyjma samoobslužných boxů.
Nikdy prosím nevkládejte do boxu OX Point neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.
Jak dlouho balík v boxu OX Point počká?
Balík na vás v boxu OX Pointu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce boxu OX Point vyberte možnost NELZE ODESLAT. Dojde ke zrušení podání, které se potvrdí hláškou na obrazovce. Nyní můžete balík odeslat z jiné Balíkovny nebo samoobslužného boxu.
Co když se balík nepodaří do boxu OX Point uložit?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším náhradním výdejním místě.
Z jakých boxů OX Point lze balík odeslat?
Ze všech boxů OX Point, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je box OX Point plný?
V této situaci displej ohlásí, že je box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny.
Kolik balíků lze vložit do jedné schránky ?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
Lze přes boxy OX Point posílat balíky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano. Pokud nemáte v okolí box OX Point, kde lze štítek vytisknout, je nutné si vytisknout štítek předem, nalepit na balík a odeslat z boxu OX Point.
Penquin box
Jak velké balíky se vejdou do Penguin Boxu?
Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.
Jak funguje odesílání balíků z Penguin Boxu?
Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík, nebo na balík jen napsat podací kód. Štítek načíst na Penguin Boxu nebo zadat podací kód z balíku. Následně vložíte balík do schránky, stisknete HOTOVO, zavřete ji, odeslání potvrdíte a vše je vyřízeno. Více informací.
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Jak probíhá vyzvednutí balíku z Penguin Boxu?
Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji Penguin Boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo.
Je nutné adresní štítek tisknout?
Ne, není to nutné. Pro odeslání z Penguin Boxů stačí na balík napsat podací kód.
Mohu poslat do Penguin Boxu balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do Penguin Boxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Nevadí, stačí napsat podací kód na balík a při odeslání z Penguin Boxu tento kód ručně zadat na displeji boxu.
Nikdy prosím do Penguin Boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku
nebo podacího kódu).
Jak dlouho balík v Penguin Boxu počká?
Balík na vás v Penguin Boxu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Lze přes Penguin Box posílat balíky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano, lze.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co dělat, když se balík do schránky nevejde?
Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce Penguin Boxu zvolte JINÁ SCHRÁNKA. Zobrazí se nabídka volných velikostí. Lze zvolit větší nebo menší velikost dle pokynu na displeji. Více v návodu.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce Penguin Boxu zvolte JINÁ SCHRÁNKA a následně stiskněte tlačítko ŽÁDNÁ NEVYHOVUJE.
Volbu na následující obrazovce potvrdíte a dojde ke zrušení podání.
Nyní můžete balík odeslat z jiné Balíkovny nebo samoobslužného boxu. Více v návodu.
Co když se balík nepodaří uložit do Penguin Boxu?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě.
Z jakého Penguin Boxu je možné odeslat balík přes Balíkovnu?
Ze všech Penguin Boxů v naší síti.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je Penguin Box plný?
V této situaci displej ohlásí, že je Penguin Box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny.
Kolik balíků lze vložit do jedné schránky?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
Domovní box
Bude možné si do Domovního boxu pro bytový dům nechat doručovat balíky od ostatních dopravců?
Ano. Od poloviny roku 2025 se budou moci do sítě boxů zapojit všichni dopravci.
Kolik uživatelů může Domovní box pro bytový dům využívat?
Počet uživatelů jednoho boxu není omezen. Záleží na frekvenci jeho využívání, již by měl monitorovat správce. V případě delší obsazenosti schránek v boxu doporučujeme přikoupit rozšiřující modul.
Jak obsluhovat Domovní box pro bytový dům?
Administrátor
je správce boxu, který může díky webovému rozhraní zvát a odebírat uživatele a sledovat stav boxu.
Uživatel
se zaregistruje v obslužné aplikaci boxu a zřídí si schránku pro doručování.
Jak se dostane balíkový doručovatel do bytového domu?
Boxy budou nejčastěji umístěny uvnitř bytového domu. Pro přístup do
domu lze využít 3 možnosti:
1. Chytrý zámek vchodových dveří – doplňkové příslušenství k
boxu
2. Vstup přes určený zvonek
3. Vstup přes
recepci domu
Jakou velikost Domovního boxu pro bytový dům zvolit?
Box je modulární zařízení. Pro deset bytových jednotek doporučujeme pořízení jednoho schránkového modulu X2RESIDENT600 se čtyřmi schránami o vnitřním rozměru 410x500x580 mm, kam se vejde většina běžných balíků.
Je možné Domovní box pro bytový dům umístit i před vchod do domu?
Ano je. Toto řešení doporučujeme v případě, že se opravdu nevejde do domu. Pro tyto případy lze zakoupit boxy určené pro venkovní prostředí.
Jaké jsou požadavky na zprovoznění Domovního boxu pro bytový dům?
Pro úspěšnou instalaci boxu musí být provedena příprava pro napojení boxu na elektrickou síť (přípojný box standardní elektrická zásuvka 230V nebo kabel opatřený koncovkou) a přípravu pro napojení boxu na internet (připojení UTP opatřené koncovkou RJ45).
Jak si nechám poslat balík do Domovního boxu pro bytový dům?
Jsem-li registrovaným uživatelem aplikace k boxu, pak si stačí při objednání zboží na e-shopu vybrat produkt "Balík Do ruky" nebo "Balíkovna na adresu". Do boxu doručíme také zásilky Balíkovna na adresu odeslané z mobilní aplikace nebo z webu Balíkovna.
Domovní privátní boxy
Jaký typ Domovního boxu zvolit?
Zvolte takový typ boxu, který bude odpovídat vašim potřebám a také možnostem, která máte pro umístění boxu.
Jak si balík z Domovního boxu vyzvednu?
Box je obsluhován manuálně přes zadání PIN na číselné klávesnici boxu.
Kam mohu svůj Domovní box instalovat?
Box je nutné instalovat na vašem pozemku a zajistit volný příchod k boxu balíkovému doručovateli. Box lze připevnit na stěnu domu, do plotu, nebo upevnit do země.
Jak si nechám poslat balík do Domovního boxu?
Registrovaní uživatelé boxu si při objednání zboží na e-shopu vyberou produkt "Balík Do ruky" nebo "Balíkovna na adresu". Do boxu doručíme také balíky "Balíkovna na adresu" odeslané z mobilní aplikaceBalíkovna.
Kolik uživatelů může Domovní box využívat?
Počet uživatelů jednoho boxu není omezen.
Může si do mého Domovního boxu nechat doručit balík i soused?
Nikoliv, podmínkou pro využívání boxu je, aby adresát bydlel na stejné adrese, na které je box umístěn.