thumbnail
Zdeněk Vejšický, Před 5 hodinami.

Upozornění - Dočasně není možné podat balík přes službu Balíkovna na adresu Důležité

Obecné
varovná ikonkaBoxy OX Point budou z důvodu údržby ve čtvrtek 30. 10. od 0:00 do 6:00 nedostupné - balíky nebude možné vyzvedávat ani odesílat.zavřít upozornění
Feedback Icon

AlzaBox

  • výdej balíků
  • odeslání balíků
  • platba dobírky online nebo v mobilní aplikaci
  • lhůta pro vyzvednutí je zpravidla 2 pracovní dny
  • Návod k obsluze boxu – podání s adresním štítkem
  • Návod k obsluze boxu – podání s podacím kódem
  • Jak fungují boxy?

    1.

    1.

    Balík si objednáte do boxu
    2.

    2.

    Přijde vám SMS s kódem
    3.

    3.

    Kód vyplníte na obrazovce
    4.

    4.

    Balík je váš

    Často kladené otázky

    Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání. 

    Balíky lze odeslat z celé sítě AlzaBoxů. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík, nebo na balík jen napsat podací kód. Štítek načíst na AlzaBoxu nebo zadat podací kód z balíku. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno.

    Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).

    Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo. 

     

    Upozornění: Výchozí obrazovka pro vyzvednutí z AlzaBoxu obsahuje pouze numerické znaky. Pokud kód zahrnuje i písmena, stiskněte klávesu „ABC“, která zobrazí plnohodnotnou klávesnici. Kód stačí zadat bez ohledu na malá a velká písmena. 

    Ne, není to nutné. Pro odeslání z AlzaBoxů stačí na balík napsat podací kód.

    Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avízu. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná. 

    Po uložení balíku do AlzaBoxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte. 

    Nevadí, stačí napsat podací kód na balík a při odeslání z AlzaBoxu tento kód ručně zadat na displeji boxu.

    Nikdy prosím nevkládejte do AlzaBoxu neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.

    Balík na vás v AlzaBoxu počká zpravidla 2 pracovní dny. 

    Postupujte podle pokynů na obrazovce AlzaBoxu a otevřete si větší schránku. Více v návodu

    Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.  

    Proklikejte se až k obrazovce informující, že AlzaBox nemá další schránku k dispozici, až poté otevřenou schránku zavřete a balík odešlete z jiného AlzaBoxu nebo Balíkovny.

    Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě. 

    Ze všech AlzaBoxů, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna. 

    Balík vrátíme odesílateli.  

    V této situaci displej ohlásí, že je AlzaBox plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny

    Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky. 

    Ano, lze. 

    První pomoc se samoobslužnými boxy

    Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny operátora.  
     

    Není-li možné balík vyzvednout kontaktujte prosím linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště. 
     

    Není-li možné balík odeslat využijte jiný box. Případně můžete vyzkoušet vyzvednutí/odeslání balíku později. 

    Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený? 

    Poškození balíku by ideálně nemělo nastat. Pokud však zjistíte, že je balík poškozený, neponechávejte jej v boxu a vyzvedněte jej. 
     

    Balík prosím neprodleně vyfoťte v takovém stavu, v jakém jste ho našli (ideálně přímo v boxu). Pokud nemáte možnost balík vyfotit, tak je zapotřebí ho předložit k reklamaci v takovém stavu, v jakém jste ho v boxu našli, tzn. včetně vnějšího a vnitřního obalu. 
     

    Na zahájení reklamace, u kterékoliv pobočky České pošty, máte 2 pracovní dny od převzetí balíku. Podrobné informace o postupu při reklamaci. 

    Kontaktujte prosím linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště. 

    Nejprve zkontrolujte, zda jste opravdu zadali správný kód a že se nacházíte u správného boxu – v zaslaném avíze máte vždy prolink na místo, kde je balík uložen.  
     

    Zkuste akci zopakovat po krátké chvíli. 
     

    Pokud se box neotevře, kontaktujte zákaznickou podporu boxu. Na každém boxu najdete telefon – uveďte číslo balíku a místo, kde se box nachází a popište problém. 
     

    Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště. 

    Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny operátora.  

     

    Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi sepíšou požadavek na dohledání vašeho balíku a uvedou, že se v boxu nachází cizí balík. 
     

    Balík prosím v žádném případě neodnášejte a dvířka boxu zavřete. 

    Po vypršení lhůty je balík vrácen zpět odesílateli, kontaktujte prosím odesílatele a domluvte si další postup.