
AlzaBoxy
Zdeněk Vejšický, Před 5 hodinami.
Upozornění - Dočasně není možné podat balík přes službu Balíkovna na adresu Důležité
Obecné

Často kladené otázky
Jak velké balíky se vejdou do AlzaBoxu?
Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.
Jak funguje odesílání balíků z AlzaBoxu?
Balíky lze odeslat z celé sítě AlzaBoxů. Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík, nebo na balík jen napsat podací kód. Štítek načíst na AlzaBoxu nebo zadat podací kód z balíku. Následně vložíte balík do schránky, zavřete ji a máte odesláno.
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Jak probíhá vyzvednutí balíku z AlzaBoxu?
Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo.
Upozornění: Výchozí obrazovka pro vyzvednutí z AlzaBoxu obsahuje pouze numerické znaky. Pokud kód zahrnuje i písmena, stiskněte klávesu „ABC“, která zobrazí plnohodnotnou klávesnici. Kód stačí zadat bez ohledu na malá a velká písmena.
Je nutné adresní štítek tisknout?
Ne, není to nutné. Pro odeslání z AlzaBoxů stačí na balík napsat podací kód.
Mohu poslat do AlzaBoxu balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avízu. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do AlzaBoxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Nevadí, stačí napsat podací kód na balík a při odeslání z AlzaBoxu tento kód ručně zadat na displeji boxu.
Nikdy prosím nevkládejte do AlzaBoxu neoznačený balík. Neoznačené balíky bohužel nelze doručit.
Jak dlouho balík v AlzaBoxu počká?
Balík na vás v AlzaBoxu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Co dělat, když se balík do schránky nevejde?
Postupujte podle pokynů na obrazovce AlzaBoxu a otevřete si větší schránku. Více v návodu.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Proklikejte se až k obrazovce informující, že AlzaBox nemá další schránku k dispozici, až poté otevřenou schránku zavřete a balík odešlete z jiného AlzaBoxu nebo Balíkovny.
Co když se balík nepodaří uložit do AlzaBoxu?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě.
Z jakého AlzaBoxu je možné odeslat balík přes Balíkovnu?
Ze všech AlzaBoxů, které jsou zapojeny do sítě Balíkovna.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je AlzaBox plný?
V této situaci displej ohlásí, že je AlzaBox plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny.
Kolik balíků lze vložit do jedné schránky?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
Lze přes AlzaBox posílat balíky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano, lze.
První pomoc se samoobslužnými boxy
Co mám dělat, když box nefunguje (například displej) a nemohu si vyzvednout nebo odeslat balík?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím
kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny
operátora.
Není-li možné balík vyzvednout kontaktujte prosím linku Balíkovny 218
218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na
nejbližší Balíkovně na poště.
Není-li možné balík odeslat využijte jiný box. Případně můžete vyzkoušet vyzvednutí/odeslání balíku později.
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Poškození balíku by ideálně nemělo nastat. Pokud však zjistíte, že je
balík poškozený, neponechávejte jej v boxu a vyzvedněte jej.
Balík prosím neprodleně vyfoťte v takovém stavu, v jakém jste ho
našli (ideálně přímo v boxu). Pokud nemáte možnost balík vyfotit, tak
je zapotřebí ho předložit k reklamaci v takovém stavu, v jakém jste ho
v boxu našli, tzn. včetně vnějšího a vnitřního obalu.
Na zahájení reklamace, u kterékoliv pobočky České pošty, máte 2 pracovní dny od převzetí balíku. Podrobné informace o postupu při reklamaci.
Zadal jsem správný PIN, ale dvířka se zasekla, já se k balíku nemohu dostat a v detailu balíku vidím, že je vyzvednutý?
Kontaktujte prosím linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když jsem si omylem zavřel dvířka, ale balík je stále v boxu?
Nejprve zkontrolujte, zda jste opravdu zadali správný kód a že se
nacházíte u správného boxu – v zaslaném avíze máte vždy prolink na
místo, kde je balík uložen.
Zkuste akci zopakovat po krátké chvíli.
Pokud se box neotevře, kontaktujte zákaznickou podporu boxu. Na
každém boxu najdete telefon – uveďte číslo balíku a místo, kde se box
nachází a popište problém.
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když balík v boxu není můj?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny operátora.
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi sepíšou
požadavek na dohledání vašeho balíku a uvedou, že se v boxu nachází
cizí balík.
Balík prosím v žádném případě neodnášejte a dvířka boxu zavřete.
Nestihl jsem výdejní lhůtu a box už balík nevydává. Kam se mám obrátit?
Po vypršení lhůty je balík vrácen zpět odesílateli, kontaktujte prosím odesílatele a domluvte si další postup.