
Penguin Box
Zdeněk Vejšický, Před 5 hodinami.
Upozornění - Dočasně není možné podat balík přes službu Balíkovna na adresu Důležité
Obecné

Často kladené dotazy
Jak velké balíky se vejdou do Penguin Boxu?
Balíky do hmotnosti 15 kg s maximálními rozměry 50 × 50 × 50 cm. Platí pro výdej i odeslání.
Jak funguje odesílání balíků z Penguin Boxu?
Stačí si připravit data online, vytisknout adresní štítek, nalepit ho na balík, nebo na balík jen napsat podací kód. Štítek načíst na Penguin Boxu nebo zadat podací kód z balíku. Následně vložíte balík do schránky, stisknete HOTOVO, zavřete ji, odeslání potvrdíte a vše je vyřízeno. Více informací.
Nikdy prosím do samoobslužného boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku nebo podacího kódu).
Jak probíhá vyzvednutí balíku z Penguin Boxu?
Vyzvednutí balíku je rychlé a intuitivní. Na displeji Penguin Boxu stačí zadat kód pro vyzvednutí, který naleznete v SMS, e-mailu nebo mobilní aplikaci Balíkovna. Po zadání kódu se otevře schránka, balík vyndáte, schránku zavřete a máte hotovo.
Je nutné adresní štítek tisknout?
Ne, není to nutné. Pro odeslání z Penguin Boxů stačí na balík napsat podací kód.
Mohu poslat do Penguin Boxu balík s dobírkou?
Ano, nicméně dobírku je nutné uhradit online před vyzvednutím balíku prolinkem v obdrženém avíze. Dobírku lze uhradit také v mobilní aplikaci Balíkovna, pomocí služeb Apple Pay a Google Pay. Platba kartou na samotném zařízení není možná.
Po uložení balíku do Penguin Boxu obdržíte e-mailem zprávu s pokyny k vyzvednutí. Součástí zprávy je odkaz na platební bránu, kde dobírku bezpečně uhradíte.
Co když si nemohu štítek vytisknout?
Nevadí, stačí napsat podací kód na balík a při odeslání z Penguin Boxu tento kód ručně zadat na displeji boxu.
Nikdy prosím do Penguin Boxu nevkládejte neoznačený balík (bez štítku
nebo podacího kódu).
Jak dlouho balík v Penguin Boxu počká?
Balík na vás v Penguin Boxu počká zpravidla 2 pracovní dny.
Lze přes Penguin Box posílat balíky objednané na Vinted nebo Aukro?
Ano, lze.
Lze prodloužit dobu pro vyzvednutí balíku?
Dobu pro vyzvednutí balíku nelze prodloužit. Lhůta, během níž je schránka pro balík rezervována, je přesně dána.
Co dělat, když se balík do schránky nevejde?
Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce Penguin Boxu zvolte JINÁ SCHRÁNKA. Zobrazí se nabídka volných velikostí. Lze zvolit větší nebo menší velikost dle pokynu na displeji. Více v návodu.
Co když se balík nevejde ani do větší schránky?
Pokud se balík nevejde do otevřené schránky, na obrazovce Penguin Boxu zvolte JINÁ SCHRÁNKA a následně stiskněte tlačítko ŽÁDNÁ NEVYHOVUJE.
Volbu na následující obrazovce potvrdíte a dojde ke zrušení podání.
Nyní můžete balík odeslat z jiné Balíkovny nebo samoobslužného boxu. Více v návodu.
Co když se balík nepodaří uložit do Penguin Boxu?
Balík připravíme k vyzvednutí na nejvhodnějším, respektive nejbližším náhradním výdejním místě.
Z jakého Penguin Boxu je možné odeslat balík přes Balíkovnu?
Ze všech Penguin Boxů v naší síti.
Co se stane, když si balík nestihnu vyzvednout?
Balík vrátíme odesílateli.
Co když je Penguin Box plný?
V této situaci displej ohlásí, že je Penguin Box plný a další balíky nepřijme. V tomto případě je potřeba zkusit jiný samoobslužný box nebo balík poslat z libovolné Balíkovny.
Kolik balíků lze vložit do jedné schránky?
Do jedné schránky vložte vždy jen jeden balík. Pokud posíláte více balíků najednou, dávejte pozor, abyste každý umístili do příslušné schránky.
První pomoc se samoobslužnými boxy
Co mám dělat, když box nefunguje (například displej) a nemohu si vyzvednout nebo odeslat balík?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím
kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny
operátora.
Není-li možné balík vyzvednout kontaktujte prosím linku Balíkovny 218
218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na
nejbližší Balíkovně na poště.
Není-li možné balík odeslat využijte jiný box. Případně můžete vyzkoušet vyzvednutí/odeslání balíku později.
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Co když je balík, který vyzvedávám z boxu, poškozený?
Poškození balíku by ideálně nemělo nastat. Pokud však zjistíte, že je
balík poškozený, neponechávejte jej v boxu a vyzvedněte jej.
Balík prosím neprodleně vyfoťte v takovém stavu, v jakém jste ho
našli (ideálně přímo v boxu). Pokud nemáte možnost balík vyfotit, tak
je zapotřebí ho předložit k reklamaci v takovém stavu, v jakém jste ho
v boxu našli, tzn. včetně vnějšího a vnitřního obalu.
Na zahájení reklamace, u kterékoliv pobočky České pošty, máte 2 pracovní dny od převzetí balíku. Podrobné informace o postupu při reklamaci.
Zadal jsem správný PIN, ale dvířka se zasekla, já se k balíku nemohu dostat a v detailu balíku vidím, že je vyzvednutý?
Kontaktujte prosím linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když jsem si omylem zavřel dvířka, ale balík je stále v boxu?
Nejprve zkontrolujte, zda jste opravdu zadali správný kód a že se
nacházíte u správného boxu – v zaslaném avíze máte vždy prolink na
místo, kde je balík uložen.
Zkuste akci zopakovat po krátké chvíli.
Pokud se box neotevře, kontaktujte zákaznickou podporu boxu. Na
každém boxu najdete telefon – uveďte číslo balíku a místo, kde se box
nachází a popište problém.
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi incident zaznamenají a poté bude balík uložen na nejbližší Balíkovně na poště.
Co mám dělat, když balík v boxu není můj?
Na každém boxu najdete telefon na zákaznickou podporu. Prosím kontaktujte je, uveďte místo, kde se box nachází a řiďte se pokyny operátora.
Následně kontaktujte linku Balíkovny 218 218 218, kde s vámi sepíšou
požadavek na dohledání vašeho balíku a uvedou, že se v boxu nachází
cizí balík.
Balík prosím v žádném případě neodnášejte a dvířka boxu zavřete.
Nestihl jsem výdejní lhůtu a box už balík nevydává. Kam se mám obrátit?
Po vypršení lhůty je balík vrácen zpět odesílateli, kontaktujte prosím odesílatele a domluvte si další postup.